Sunday, November 16, 2008

53,633 calon duduki STPM mulai 12 Nov.


KUALA LUMPUR 10 Nov. - Seramai 53,633 orang calon akan menduduki peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) di 751 buah pusat peperiksaan di seluruh negara mulai 12 November hingga 4 Disember 2008.

Pegawai Perhubungan Awam Majlis Peperiksaan Malaysia, Khawari Idris berkata, daripada jumlah tersebut, 46,325 orang adalah calon sekolah kerajaan, calon sekolah swasta (1,723 orang), calon persendirian individu (5,123 orang) dan calon sekolah kerajaan negeri (462 orang).

Beliau menasihatkan supaya calon-calon sentiasa membawa kad pengenalan dan Laporan Pendaftaran Kemasukan Calon (LPKC) sepanjang peperiksaan berlangsung.

Menurutnya, jika berlaku sebarang bencana alam seperti banjir dan calon sukar untuk sampai ke pusat peperiksaan, calon dinasihati supaya pergi ke pusat peperiksaan yang berdekatan dan melaporkan diri kepada Ketua Pengawas di pusat peperiksaan yang berkenaan bagi menduduki kertas peperiksaan pada hari tersebut.

Katanya, calon yang masih tidak menerima, kehilangan atau ada sebarang kesulitan tentang LPKC boleh melayari laman web MPM http://mpm.edu.my

No comments: