Saturday, June 28, 2008

Makan besar mengerat hubungan keluarga

Makan besar mengerat hubungan keluarga

JIKA anda masih belum mempunyai cadangan ke mana untuk membawa ahli keluarga pada cuti sempena Tahun Baru Cina minggu depan, apa kata bawa keluarga mencuba hidangan bufet istimewa di Tropicana Golf and Country Resort.

Terletak di daerah Petaling Jaya, Selangor, destinasi tersebut sememangnya pilihan yang tepat untuk aktiviti sekeluarga terutama untuk menjamu selera.

Siapa yang tidak terpesona melihat keindahan hidangan masakan Cina yang pastinya menjanjikan kelazatan. Tambah melegakan hati terutama buat orang Islam, ia merupakan hidangan 100 peratus halal.

Bersempena sambutan Tahun Baru Cina dan Hari Kekasih tahun ini, Palm Coffee House yang terletak di dalam kawasan rumah kelab ini, mengadakan promosi hidangan yang dinamakan Makan Malam Bersatu Tahun Baru Cina dan Makan Malam Hari Kekasih.

Seperti yang kita semua sedia maklum, Tahun Baru Cina bukanlah sekadar melihat tarian singa dan dentuman mercun, tapi paling utama ialah berkumpul bersama ahli keluarga untuk menikmati hidangan yang dinamakan ‘makan besar’.

Uniknya di negara ini, semua bangsa dapat turut sama meraikan tradisi kaum lain kerana ketelusan serta perpaduan yang terjalin erat antara kaum sejak dulu lagi.

Bagi yang teringin untuk merasai hidangan makan besar Cina, bolehlah memilih antara tarikh 1 hingga 6 Februari ini.

Hanya RM68 untuk dewasa dan RM48 untuk kanak-kanak untuk pilihan hidangan yang pasti memuaskan hati. Antaranya, tiram di atas ais, sashimi, sup sirip yu, gulai kawah ala masakan Cina, Lok Bak ayam dan banyak lagi.

Bufet makan malam bermula pada 7.00 petang dan berakhir pada 10.30 malam. Untuk tempahan boleh menghubungi talian 03-78048888 sambungan 306.

No comments: