Saturday, May 9, 2009

Pasangan kekasih sama-sama pencuri


KUALA LUMPUR - Malang bagi sepasang kekasih apabila ditangkap gara-gara mencuri dompet seorang wanita dalam satu kejadian di pusat beli-belah Mid Valley di sini, kelmarin.

Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur dalam satu kenyataan di sini semalam memberitahu, kejadian pukul 11.30 pagi itu disedari seorang lelaki yang melihat gelagat pasangan terbabit yang cuba menyelinap masuk ke dalam sebuah kereta dalam keadaan yang mencurigakan.

Mangsa pula yang menyedari kehilangan dompet, pada mulanya menyangka ia tercicir di tempat letak kereta setelah dia meninggalkan kenderaannya di situ sebelum masuk ke dalam pasar raya berkenaan.

Bagaimanapun, dia bernasib baik apabila ada orang ternampak pasangan terbabit yang menaiki sebuah kereta Perodua Myvi berwarna putih melarikan diri secara tergesa-gesa selepas mengambil sesuatu daripada kereta mangsa itu.

"Lelaki itu memberitahu mangsa berkenaan apa yang dilihat ketika mangsa datang ke keretanya untuk mencari dompet yang hilang itu.

"Mangsa kemudiannya cepat-cepat mendapatkan bantuan daripada pihak polis yang kebetulan melakukan rondaan di situ," ujar kenyataan itu.

Suspek yang cuba memecut kenderaannya berjaya ditahan polis setelah tidak dapat keluar dari kawasan tempat letak kereta di dalam bangunan tersebut.

No comments: